новини

Чи працюють у сумських міських магазинах гарантійні зобов"язання?

24.06.2022 11:26

До ВШ звернувся сумчанин, який у кількох місцевих магазинах не зміг без проблем замінити лампочку, хоча, коли купував, давали гарантію і обіцяли, якщо не працюватимуть, поміняти…

«Вирішив сьогодні Led-лампочки, які перегоріли, обміняти за гарантією, - розповідає Володимир. - Три лампочки - три різні магазини. Заходжу: «Замініть лампочку».

- Ми не можемо, у нас нема цього виробника, повернемо гроші.

- Я за ці гроші тепер і буханець хліба не куплю, не те що лампочку, поміняйте. Ви зобов"язані за законом, - кажу. - Нема цього виробника - міняйте на іншого.

- Не мінятимемо. У нас немає. Охорона! Гаряча лінія!

Пишу заяву на обмін. Залишаю лампочку. Пояснюю про Держпродспоживслужбу. Виходжу, видихаю. А на черзі – інший магазин. Але те ж саме!

- Замініть лампочку.

- Ми не можемо, у нас немає цього виробника, повернемо гроші.

- Але ж я за ці гроші… Ви зобов"язані за законом…

Знову пишу заяву на обмін. Залишаю лампочку. А що скажуть у Держпродспоживслужбі або в відділі по захисту справ споживачів Сумської міськради?»

Саме у цей відділ і звернувся наш кореспондент. Як прокоментували фахівці, закон про захист справ споживачів працює, але не всі нюанси в ньому прописані.

Гарантію дає виробник товару, а зараз немало підприємств не працює, або взагалі знаходиться на території країни-агресора. Тому, якщо в магазині згодні повернути гроші згідно з сумою, вказаною в чеку, це вже добре. Взагалі, війна відноситься до форс-мажорних обставин, але є випадки, коли і виробник працює, і обмінний фонд є, а продавець просто не хоче займатися цим питанням. Так що, незважаючи на те, що в разі форс-мажорних обставин суб’єкти господарської діяльності та фізичні особи звільняються від відповідальності за порушення зобов’язань за договором, окремим податковим та іншим зобов"язанням, звільнення від відповідальності відбувається лише у тому випадку, якщо саме внаслідок дії воєнного стану сталося невиконання зобов"язань. Отже в кожному конкретному випадку потрібно розбиратися, а для цього покупець із заявою і відповідними документами може звернутися в Держпродспоживслужбу або у відділ по захисту прав споживачів.

Приєднуйтесь до нас у Telegram та оперативно отримуйте найважливіші новини!


п»ї