Ділова розмова

У Сумах тариф на проїзд у комунальному транспорті не зміниться

Навіть за умови збільшення вартості перевезення у громадському транспорті так і залишаться одними з найдешевших у державі

Розмови про неминуче здорожчання вартості проїзду в громадському транспорті точаться по всій Україні уже декілька місяців. Минулого тижня рішення про підвищення вартості проїзду в приватному громадському транспорті прийняли в Сумах. Та, незважаючи на це, ціна на перевезення в комунальному не зміниться і залишаться діючими всі пільги.

Виконавчий комітет Сумської міської ради підняв тариф на проїзд у приватному громадському транспорті з 5 до 7 гривень. Востаннє цей тариф змінювався 3 роки тому, у січні 2018-го.

За словами голови ГО «Сумська спілка автоперевізників пасажирів» Олександра Запорожця, ухвалена тоді сума на проїзд вже давно не відповідає реаліям, адже з роками відбулося зростання розміру складових - збільшення мінімальної заробітної плати та вартості інших необхідних для функціонування даної галузі послуг.

«Перевізники не можуть ефективно функціонувати, адже зростає дефіцит кадрового та фінансового потенціалу. Проблеми загострилися після підвищення урядом мінімальної заробітної плати та після введення жорстких обмежень у зв’язку з пандемією коронавірусної інфекції», - зазначає голова спілки автоперевізників пасажирів.

Ініціаторами підвищення тарифу виступили приватні перевізники. Так, аби не допустити транспортного колапсу, виконавчий комітет вимушений був встановити новий тариф, адже ситуація в сфері пасажирських перевезень у місті останнім часом характеризується як кризова.

Згідно з ухваленим рішенням, вартість проїзду в приватному громадському транспорті становитиме 7 грн. (с. Піщане - 8 грн.), для школярів молодших класів - 2 гривні.

Тарифи в комунальному транспорті підніматися не будуть

Незважаючи на стрімке підняття багатьох тарифів - ціна на проїзд у комунальному транспорті у Сумах залишиться незмінною, зокрема безплатний проїзд для пенсіонерів та половина вартості для учнів 1-11-х класів.

«В умовах пандемії саме в автобусах та тролейбусах КП «Електроавтотранс» не було скасовано жодних пільг. Тому важливо не тільки розвивати цей напрямок, а й підтримувати його. Це допоможе підприємству вийти на суттєво новий рівень та у майбутньому створити гідну конкуренцію для приватних перевізників. Адже, на жаль, наразі потужностей комунального підприємства не ви-стачає для 100%-го забезпечення містян необхідною кількістю транспортних засобів», - зауважує Сумський міський голова Олександр Лисенко.

Згідно з поданими розрахунками, вартість проїзду в комунальному транспорті має становити близько 7 гривень, але міська рада дофінансовує різницю з міського бюджету.

У Сумах поступово оновлюють комунальний громадський транспорт - як альтернативу приватному

Наприкінці червня минулого року між Сумським міським головою та ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» відбулося підписання контракту на постачання 19 тролейбусів у рамках проєктів «Міський громадський транспорт України» та «Оновлення рухомого складу КП «Електроавтотранс» у м. Суми».

Перші 9 одиниць транспорту Суми отримають у кінці березня 2021 року. Низькопідлогові тролейбуси забезпечать легкий доступ до користування міським громадським транспортом людям похилого віку, людям з інвалідністю та пасажирам з дитячими візочками.

Придбання тролейбусів відбудеться за рахунок залучених кредитних коштів Європейського інвестиційного банку. Впровадження цього проєкту дозволить підвищити комфорт і безпеку пасажирських перевезень та покращити екологічний стан міста.

Зауважимо, за останні 5 років комунальний транспорт у місті суттєво трансформувався - було придбано 46 тролейбусів, побудовано майже 10 тисяч метрів нових ліній тролеї на вулицях Ковпака, Прокоф’єва та Набережна річки Сумки. Це дозволило створити нові тролейбусні маршрути та покращити транспортне сполучення в місті.

Сумчанам слід очікувати зміну схеми руху громадського транспорту

Зрозуміло, що транспортна галузь у місті Суми має багато проблем. Попри суттєве збільшення та оновлення рухомого складу комунального транспорту, його все одно не вистачає для потреб великого міста.

Так, у Сумах міська влада разом із перевізниками та громадськістю за круглим столом обговорюватимуть питання комплексної схеми руху транспорту. Така ініціатива не нова, але зараз вона стала ще більш актуальною, коли деякі приватні маршрути стали нерентабельними, а комунального транспорту стало більше.

Як зазначають експерти, комплексна схема організації дорож-нього руху дозволить поліпшити безпеку дорожнього руху, швидкість сполучення, економічну ефективність і комфортність руху пасажирів і вантажів, сприятиме зменшенню аварійності та розвитку велосипедного і автомобільного туризму, економічному та екологічно збалансованому розвитку дорожньої інфраструктури.

Це той документ, який має визначати вектори розвитку транспортної інфраструктури міста. Саме тому міською владою було прийнято рішення зібратися з експертами в цій галузі, щоб ефективно та якісно організувати рух транспортних засобів у місті.

Яка ситуація з транспортом у інших містах?

Карантинні обмеження стали причиною економічної кризи у багатьох галузях, серед яких і перевезення у громадському транспорті. Приватні перевізники скаржаться на те, що вони не можуть отримувати плановий дохід, адже мають змогу перевозити пасажирів у своєму транспорті лише за кількістю сидячих місць. У результаті - утворюються борги з виплати заробітної плати та сплати податків. Також ідеться про суттєве зменшення пасажиропотоку - від 44 до 50%.

Недостатня кількість коштів негативно впливає на технічний стан рухомого складу - значна частина автобусів не виїжджає на маршрути через несправності. Тому в багатьох містах України спостерігається прогнозований процес підвищення тарифів на перевезення у громадському транспорті.

Так, підвищився проїзд не тільки в Сумах. У Тростянці проїхати громадським транспортом вже давно коштує 7 гривень. Відповідні проєкти рішень розміщені і на сайтах інших міст обласних центрів. У Черкасах приблизна вартість перевезення буде становити 7 гривень, у Кропивницькому - 8 гривень, у Хмельницькому та Житомирі - 9 гривень, в Івано-Франківську - 10 гривень, а у таких містах, як Київ та Львів, - понад 10 гривень.

За попередніми розрахунками, після підвищення тарифів на проїзд у інших містах - у Сумах буде один із найнижчих тарифів на перевезення у приватному громадському транспорті.

Новий тариф - нові умови перевезення

Підвищення тарифів несе за собою відповідні зобов’язання перевізників стосовно якості та кількості автобусів на маршрутах, роботи приладів GPS, поведінки водіїв, проведення дезінфекції салонів транспортних засобів та іншого. Це можливість зберегти транспорт та забезпечити функціонування цієї галузі у місті.

Власники маршрутних таксі заявляють про те, що збільшення тарифу допоможе частково вирішити багато проблемних питань - зберегти приватний транспорт (адже наразі комунальний не має таких потужностей, щоб забезпечити перевезення мешканців за усіма маршрутами), забезпечити водіїв робочими місцями та оновити наявний автопарк для створення комфортних та безпечних умов перевезення пасажирів.

Якщо говорити про останній пункт, то оновлення автопарку планувалося приватними перевізниками і минулоріч, проте пандемія коронавірусу внесла свої корективи. І це стосується не тільки транспортної галузі.

У планах перевізників ще багато змін, які стосуються і створення додаткового контролю за графіками маршрутних таксі, і роботи в комісіях щодо створення комплексної схеми руху транспорту в місті.

Влада міста обіцяє не йти шляхом суттєвого підвищення вартості перевезень. Але наголошує: зростання тарифів у нинішніх умовах - неминуче. Проте навіть за умови збільшення вартості перевезення у громадському транспорті Сум, швидше за все, так і залишаться одними з найдешевших у державі.


п»ї
Читайте у цій рубриці

Будівельний флагман Сумщини

Будівельна техніка - для всіх робіт!

Один із найбільших забудовників у Сумській області - АТ «Сумбуд» - володіє технологіями, які дозволяють здійснювати замкнутий цикл робіт - від проектування до випробування і здачі під ключ. Такий підхід дозволяє компанії утримувати мінімальні... Читати статтю повністю

Ексклюзивні сталі - від наших машинобудівників!

Нове виробництво дозволить підняти рівень місцевої продукції до світового і навіть перевищити аналоги конкурентів

АТ «СМНВО-Інжиніринг» виходить на новий рівень виробництва. 29 січня об’єднання уклало контракт з інжиніринговою компанією «ЕЛМЕТ-РОЛ», заснованою науковцями Інституту... Читати статтю повністю

5-я больница - полностью с кислородом

СумскаЯ горбольница №5 с августа лечит больных с COVID-19. Начинали с 27 коек (8 - в отделении реанимации и 19 - в перепрофилированном глазном отделении), а на сегодня там уже развернуто 175 койко-мест для госпитализации пациентов с подозрением на коронавирус или подтвержденным диагнозом.... Читати статтю повністю

Кафе в парке уйдет с молотка

На январской сессии Сумского горсовета депутаты утвердили перечень объектов, которые подлежат приватизации путем их продажи на аукционе. Среди таких объектов оказалось и 2-этажное здание бывшего летнего кафе с раздевалками и пунктом проката в парке им. Кожедуба, неподалеку от Студенческого... Читати статтю повністю

На петиции сумчан закрыли глаза

29 января Сумской горисполком личным примером доказал истинность известных выражений типа «Если долго мучиться - что-нибудь получится», «Не мытьем, так катаньем», «Собака лает, а караван идет»...

Поскольку после трех лет успешного сдерживания активистами и приближающимися выборами... Читати статтю повністю

Возле остановок наконец установят столбики-барьеры

18 января на остановке общественного транспорта на ул. Косовщинской в Сумах произошло ДТП, жительница города получила тяжкие телесные повреждения.

Автомобиль, который практически вылетел с дороги, прижал женщину к конструкции остановки... «Должен констатировать, что трагедия, которая... Читати статтю повністю

Почему одним можно, а другим - нет?

Депутатам разъяснили, как их коллега получил помещение под приемную

На сессии Сумского горсовета 27 января при обсуждении изменений в Перечень второго типа объектов коммунальной собственности Сумской городской ТГ, которые подлежат передаче в аренду без проведения аукциона, разгорелся... Читати статтю повністю