Ділова розмова

Рекордні ремонти: на дороги Сумщини уряд виділив більше мільярда гривень

Цей рік для Сумської області ознаменувався масштабним ремонтом доріг. На оновлення дорожнього покриття у нашому регіоні цьогоріч від Кабміну надійшло 1,024 мільярда гривень.

Де і скільки ремонтують

Фінансування ремонту доріг Сумщини у порівнянні із 2017-м збільшилось у 2 рази. Якщо минулого року ця сума складала 493,1 млн. грн., то цього року йдеться вже про понад мільярд. Що стосується протяжності відремонтованих трас, то кілометраж оновленого дорожнього покриття на Сумщині у 2018-му році складає 48,5 км. Йдеться про середній поточний ремонт трас Харків - Охтирка, Суми - Путивль - Глухів, Київ - Суми - Юнаківка, Семенівка - Новгород-Сіверський - Глухів. Плюс минулоріч відбудували ще 33,3 км на дорогах Шостка - Кролевець, Суми - Полтава і Суми - Путивль - Глухів.

Сказав - зробив

Ще на початку весни під час виступу на засіданні уряду прем’єр-міністр України Володимир Гройсман сказав: «Цього року роботи будуть найбільш масштабними за всю історію незалежності. У тому числі значні гроші передбачені на ремонт регіональних доріг».

Сказав - і дійсно зробив. У 2018-му уряд виділив на ремонт доріг місцевого значення вчетверо більше грошей, ніж будь-коли до цього, - 11,5 мільярда гривень.

Ще більше оптимізму додає той факт, що наступного року фінансування ремонту місцевих доріг продовжиться. Так, у проекті бюджету-2019 в цілому на українські дороги передбачено виділення 55 мільярдів, з яких 17 млрд. грн. заплановано витратити саме на місцеві дороги. Ба більше, уряд планує на 1 млрд. грн. збільшити фінансування програм забезпечення безпеки дорожнього руху (за рахунок Державного дорожнього фонду). Загалом на це виділено 2,5 млрд. грн.

Звідки гроші

Щоб зрозуміти, яким чином уряду вдалося акумулювати гроші на таке масштабне оновлення дорожнього покриття, давайте згадаємо трохи історії. Загальна протяжність українських доріг становить

170 тис. км. Станом на 2016 рік понад 90% із них були визнані такими, що не відповідають нормам. Причинами таких показників стало не тільки хронічне недофінансування робіт (майже 10 років будівництво і капремонти в країні майже не проводились). Тотальна корупція при розподілі державних фінансів разом із низькою якістю виконання робіт не давали шансу українським дорогам на справжнє оновлення.

У першому півріччі 2016 року були розблоковані рахунки Автодору, що дало змогу провести ключові тендери. Тоді в Україні оновили перші 900 км доріг. Наступного року ця цифра виросла більш ніж у двічі - до 2100 км.

І ще двома важливими каталізаторами змін стало втілення в життя реформи фінансової децентралізації і створення Дорожнього фонду.

«Ми заклали фінансові основи подальшого розвитку. Це, насамперед, можливості децентралізації, яка дозволяє наповнювати місцеві бюджети, а отже, фінансувати дорожні проекти на місцях. А також Дорожній фонд, який забезпечує гарантоване, прогнозоване фінансування», - сказав Гройсман.

Фінансування і контроль по-новому

Раніше кошти на ремонти доріг виділялись в «ручному режимі», на кшталт: «Цьому дам, а цьому не дам». Саме тому деякі дороги не ремонтувались десятиліттями. Відтепер же місцева влада не має потреби ходити з протягненою рукою і випрошувати кошти на ремонт місцевої дороги у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. З цього року Укравтодор відповідальний тільки за ремонт і утримання доріг державного значення. А кошти для ремонтів доріг місцевого значення передаються на місця через Дорожній фонд.

Це покладає відповідальність і на місцеву владу. Кошти на ремонти на місцях тепер є. Головне, щоб роботи виконувались якісно. Місцева влада має звітувати перед своєю громадою, що, як і за кільки відремонтували.

Що стосується якості ремонту загальнодержавних доріг, Укравтодор зробив жорсткішими вимоги до підрядників - тепер за всіма контрактами на середній ремонт - гарантія не менше 5 років, на капітальний - не менше 10 років. А впровадження системи ProZorro дозволило проводити усі тендери відкрито і на рівних умовах для всіх учасників, що забезпечує економію бюджетних коштів і якісне виконання робіт.

«За 5 років ми маємо з’єднати якісними дорогами усі обласні центри України», - заявив Володимир Гройсман. І планомірне виконання урядом цієї амбіційної мети ми вже можемо бачити.


п»ї
Читайте у цій рубриці

«Бабусине подвір’я» получило льготу

Контактный зоопарк в парке им. Кожедуба будет платить аренду в 24 гривни в год

ОбщественнаЯ организация «Бабусине подвір’я» обратилась к депутатам Сумского горсовета с просьбой установить ей на 2019 год льготную арендную плату за помещение, которое она занимает в парке им. Кожедуба... Читати статтю повністю

На ярмарку - за рабочими профессиями!

Читати статтюСумской центр занятости пригласил старшеклассников на увлекательное профориентационное мероприятие

Как помочь школьнику-выпускнику сориентироваться в выборе будущей профессии? Этот вопрос актуален не только для родителей, но и для службы занятости. Поэтому для Сумского городского... Читати статтю повністю

Мінеральні добрива: що робити і як врятувати землю

Недостатня кількість добрив, що були внесені в ґрунт, стала причиною суттєвого недобору врожаю 2018 року. За даними Інституту аграрної економіки, через несвоєчасні поставки добрив, їх неналежну якість та високу ціну українські аграрії цього року втратили близько 40 млрд. грн. Звідси... Читати статтю повністю

Коллектор с душком

Городская власть уже чуть ли не полгода ремонтирует прорвавший канализационный коллектор в центре Сум, на ул. Набережной р. Стрелки. Причем все это время он открыт, и запах, который стоит возле «Лабаза», заставляет общественный транспорт быстрее отправляться отсюда... А вот сумчанам... Читати статтю повністю

Деньги - те же, а дорог - больше

«Дорремстрою» удалось сэкономить благодаря пуску нового асфальтного завода

В нынешнем году власть Сум особое внимание уделяла местным дорогам и их ремонту. Вот и на минувшей неделе был проведен, так сказать, контрольный объезд - перед окончанием всех работ.

Побывали на ул. Гамалея,... Читати статтю повністю

Депутаты узаконили «евробляхи»

Сколько будет стоить растаможка иностранного авто и какие штрафы светят за нарушение?

На два дня, 7 и 8 ноября, в Киев съехались сотни владельцев авто на еврономерах, чтобы в очередной раз высказать свои требования по растаможке машин, главное из которых - убрать коэффициент возраста... Читати статтю повністю

Громадський бюджет: новації електронного голосування

За два тижні, з 26 листопада, в Сумах заплановано початок голосування за проекти громадського бюджету. Цього року у форматі його проведення є новації. Проголосувати можна буде у паперовому та електронному форматі.

Найбільші зміни стосуються електронного голосування. Так, проголосувати... Читати статтю повністю

Сумчане просят благоустроить сквер на Троицкой

На минувшей неделе на Едином сайте местных петиций появилось обращение от сумчанина с просьбой восстановить мини-сквер на ул. Троицкой, между домами №17 и №21, напротив городского роддома. Автор петиции, Виктор Кушнир, пишет: «Предлагаю восстановить мини-сквер на Троицкой, проложить... Читати статтю повністю

Военкоматы переформатируют

До конца 2019 года они станут терцентрами комплектования и соцподдержки

В Украине военкоматы станут ближе и доступнее всему населению. Согласно плану Минобороны, до конца 2019 года военные комиссариаты по всей стране превратятся в территориальные центры комплектования и социальной... Читати статтю повністю

«Світ води і тепла»: еще больше комфорта

Читати статтюНовый магазин на ул. Петропавловской, 98, предлагает более широкий ассортимент и полезные новинки!

Чувство домашнего комфорта бесценно! С этим утверждением согласятся многие, кто хотя бы раз в жизни сталкивался с отключением горячей воды и частыми поломками газовой колонки, большим... Читати статтю повністю