Ділова розмова

Повірка лічильників: є питання

НАПРИКІНЦІ минулого тижня від споживачів комунальних послуг до Держпродспоживслужби у Сумській області почали масово надходити звернення та скарги на дії одного з сумських постачальників.

Зокрема, споживачів цікавила законність вимог щодо необхідності терміново здійснити заміну лічильників, термін по-вірки яких минув. Повідомлялося, що в разі відмови споживача здійснити таку заміну буде здійснено зняття приладу з абонентського обліку, показники неповірених лічильників прийматися не будуть, а нарахування плати буде здійснюватися за нормативами споживання. Ця тема також почала активно обговорюватись у соцмережі.

У зв’язку з цим головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області надало роз’яснення всім учасникам правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг. Виявляється, в умовах дії воєнного стану, а також протягом трьох місяців після його завершення повірки засобів вимірювальної техніки в Україні можуть не проводитись, а показання лічильників, належним чином опломбованих, вважаються дійсними навіть у тому випадку, якщо тер-мін їх експлуатації закінчився! Це прямо передбачено Постановою Кабміну від 5.04.2022 р. № 412.

Зокрема, Кабмін постановив, що позитивні результати періо-дичної, позачергової повірки та повірки після ремонту законодавчо регульованих засобів вимі-рювальної техніки, засвідчені відбитком повірочного тавра на таких засобах чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлені свідоцтвом про по-вірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, строк дії яких закінчився у період воєнного стану та протягом місяця після його припинення чи скасування, чинні на період воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення чи скасування на всій території України або в окремих її місцевостях.

З урахуванням цього представники Держпродспоживслужби закликали постачальників послуг припинити тиснути на споживачів.

Також, відповідно до ЗУ «Про комерційний облік теплоенергії та водопостачання», відпові-дальність за своєчасну повірку лічильника несе не споживач, а постачальник відповідної послуги. Зокрема, законом визначено, що відповідальність за своє-часність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту покладається на суб’єктів господарювання, які здійснюють обслуговування відповідних засобів вимірювальної техніки.

Тобто, якщо у вас немає можливості (ви не в місті чи залишились без грошей) займатися повіркою лічильників, цю процедуру можна провести після закінчення воєнного стану. Але, з іншого боку, якщо в регіоні всі підприємства, які відповідають за цю процедуру, працюють, а ви отримуєте зарплатню і маєте час на повірку лічильників, спо-кійніше буде це просто зробити, аніж отримувати від постачальників послуг регулярні «листи щастя» з нагадуваннями...


п»ї
Читайте у цій рубриці

Україна - кандидат у члени ЄС

МИНУЛОГО тижня сталася історична подія - 23 червня Україна отримала статус кандидата у члени Євросоюзу. Що це означає? Статус кандидата офіційно запускає процес набуття членства у Європейському союзі.

Підготовка до цього створюватиме умови для того, щоб Україна жила за принципами... Читати статтю повністю

Медичні коноплі: яка перспектива у Сумщини?

Читати статтюЧи зможуть наші фахівці запропонувати свої знання для розвитку нового напрямку виробництва?

ВЖЕ не перший рік у нашому суспільстві точиться суперечка, чи потрібно дозволяти використання медичних конопель для лікування окремих хвороб. І от нарешті 7 червня Кабмін підтримав законо-

проєкт... Читати статтю повністю