Люди

Сумський кулібін і ВАЗ на дровах

Мешканець Сумщини в пошуках альтернативи бензину та газу переробив свій легковик

УКРАЇНЦІ вже кілька місяців потерпають від нестачі пального та того, скільки воно зараз вартує, причому великої різниці - бензин, газ чи дизпаливо - немає... Але є ентузіасти, які знайдуть вихід із будь-якої ситуації.

Таким виявився наш земляк, мешканець Сумщини Сергій Потапенко. Він швиденько зметикував і перевів свій ВАЗ-2109 на дрова. Деревину чоловік використовує замість газу та бензину. І зробив це ще два місяці тому, таким чином заощадивши 4 тисячі гривень.

Є багато автомобілів, які можуть їздити на двох видах пального. Так і легковик Сергія. Тільки зараз газовий балон місцевий кулібін зняв, і його авто може їздити на дровах і бензині. Саму ж установку він зібрав із того, що було вдома. «Двигуну скільки потрібно, стільки він і тягне. Фільтр грубого очищення, охолоджувачі і фільтр тонкого очищення. Є генератор спрощеного процесу газифікації, ще німці його придумали у війну. Інженер Імберт. Я три книги прочитав перед тим, як зробити», - розповідає Сергій Потапенко.

Машина готова їхати через 15 хвилин після того, як дрібно порубані дрова підпалені. Сергій завантажує в балон максимум чотири відра деревини. Від її якості, до речі, напряму залежить кількість кілометрів, які проїде авто. Він зазначає: «Краще, щоб дрова були сухі, але машина працює й не на сухих, просто трохи гірше». Сергій навіть вивів свою схему використання деревини: наприклад, змішує тополю з ясенем. Якщо брати чисто тополю, такого палива достатньо кілометрів на 60, а якщо до тополі додати ясена, то і 100 км можна проїхати! Тобто краще додавати деревину твердих порід - дуб, ясен, березу.

До речі, якщо їхати необхідно швидко і немає часу чекати 15 хвилин, поки запрацює деревина, Сергій заводить машину на бензині, а потім переводить на дрова. Уся система тримається на фаркопі. Зняти її можна досить оперативно - вистачить всього 15-20 хвилин. Особливої зміни роботи авто на газу та дровах, каже водій, не помітно.

Зате саме авто і його господар стали дуже помітними. Перехожі часто цікавляться винаходом талановитого майстра, багато знімають на відео, ставлять різні питання: як, що, до чого, як воно працює...

Чи є в Сергія запаси пального? Каже, що придбав дров на 8 тис. грн. Він упевнений, що цієї кількості вистачить для його ВАЗа приблизно на рік.

Є в такого переобладнання і свої нюанси. Адже будь-яку переробку автомобіля потрібно офіційно зареєструвати, отримавши свідоцтво про переобладнання в ДП «Державтотранс-НДІпроєкт» і пройшовши сертифікацію. У сервісному центрі МВС, до речі, зазначають, що до цього часу в межах України не була зареєстрована жодна така автівка.

За інформацією речника патрульної поліції області Олега Сологуба, самовільно переобладнаний автомобіль передбачає штраф у розмірі 340 грн. Але претензії у патрульної поліції до такого незвичного авто з’являться тільки тоді, коли водій порушить правила дорожнього руху.

Чи буде Сергій реєструвати своє неординарне переобладнання - велике питання. Адже сам зізнається - переобладнав автомобіль на час війни, через жорсткий дефіцит пального. Навряд чи йому стане у нагоді ця придумка, якщо пальне буде в нормальному доступі не по захмарним цінам...

Довідково: Георг Імберт (26.04.1884 - 6.02.1950) - німецько-французький інженер-хімік - у 1919 р. винайшов газогенератор на деревному вугіллі. У 1921-му було зібрано автомобіль із газогенератором на цьому принципі. При цьому деревина піро-лізувалася не в циліндрах (як у Форда, Круппа або Порше), а в котлі (Verschwelt). Деревина «спалювалася» при нестачі кисню (частково заміщений піроліз), що було великим кроком уперед.


п»ї
Читайте у цій рубриці

«Життя собаки звичайного»

Читати статтюУПЕРШІЙ половині червня відбулась онлайн-церемонія нагородження переможців Міжнародного мультимистецького літературного конкурсу «Дитяча Коронація слова». Серед тріумфаторів - 15-річна охтирчанка Вероніка Батюк.

Оповідання юної талановитої письменниці «Життя собаки звичайного»... Читати статтю повністю







Новини
Реклама
Новини
Новини
Будь в курсі!